Una gasolinera, un
bar a vora carretera al barri de l’Empalme, dos al de la Venta ( i la resta de
negocis al voltant), un altre al Pardalero, i uns quants més fins al límit del
terme de Torreblanca, forns, tendes de ceràmica, prostíbuls, i tot tipus de
negocis han sobreviscut a la Ribera de Cabanes gràcies a la N340; eixa N340 que
també ha posat els pèls de punta per travessar quasi per dins aquests nuclis de
població, i que hem demanat mesures; perquè facen afectiu el pont per no haver
de tocar el vial per arribar a la platja de Torre la Sal, que hem demanat
solucions perquè els xiquets que agarren diàriament l’autobús per anar a l’escola
de Torreblanca no se la juguen, limitacions efectives de velocitat..., les dos
cares de la moneda.
Al prompte, quan es va parlar en
aquell moment de fer una variant al seu pas pel terme municipal de Cabanes, que
evitara l’actual traçat i la traslladava tocant l’AP7, gent entusiasmada per
vore com sa casa se revaloritzaria, guanyaria en seguritat i tranquil·litat, i
gent radicalment en contra al pensar com perillava el seu negoci, el seu lloc
de treball o el del seu veí, i com de
nou, els seus horts anaven a patir una mossegada o desaparició com ja va passar
amb l’autopista.
Ara, la decisió “urgent” del
subdelegat del Govern Espanyol de desviar tots els camions per la CV-10 , a l’altura
de Torreblanca, per la carretera de l’aeroport-Torreblanca (Cv-13) i per la
CV-10 fins a Nules, ja ha començat a notar-se en els negocis de la Ribera, i
ja ho notem qui gastem la CV-10; molts més
camions, amb tot el que això comporta. Se podrà beneficiar algun restaurant o
gasolinera del poble?... imagine que rebot també, però, el problema està damunt
la taula.
Els
empresaris aglutinats per la Plataforma de damnificats per la N-340, diuen que
la solució seria alliberar l’AP7 i que cadascú circule per on vulga, també els
acabaria perjudicant a la llarga, però sembla la més sensata, que el camioner,
que manté tants negocis, puga entrar si vol, a dinar a un bar de carretera i no
haver d’emprar directament la CV-13.
El que cal, és prendre les decisions
per consens, estudiant tots els pros i contres, i no de rebot quan les estadístiques dels
accidents ens tornen a bufetejar; recuperar les infraestructures que ja hem
pagat massa vegades com l’AP7, evitar noves agressions sobre el territori que
possiblement serà més cares que rescatar l’autopista ( l’excusa que seria massa
cara recuperar l’autopista, mai la contrasten amb el que costaria fer una
variant o duplicació de carrils de la N340 que venen com a solució), apostar
pel transport de mercaderies en ferrocarril pel corredor mediterrani, acabar d’una
la CV-10, i pensar en els negocis que ara viuen gràcies a la N340, pensant en
si es poden reconvertir i ajudar-los a adaptar-se a la nova realitat. Cabanes
ha recaptat molt gràcies a tots aquestes negocis que ara perillen, i cal
estudiar amb molta calma què fer
Com dic, solucions complicades i
interessos contraposats, però almenys anem a proposar això; que s’escolte a tots els afectats, i es
busquen solucions que intenten satisfer a tots, o almenys, fer el mínim mal
possible
Carles Mulet
Regidor d’Units pel Poble-Compromís a Cabanes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada