dissabte, de març 08, 2014

La N340 al seu pas per la Ribera, difícil solució.





Una gasolinera, un bar a vora carretera al barri de l’Empalme, dos al de la Venta ( i la resta de negocis al voltant), un altre al Pardalero, i uns quants més fins al límit del terme de Torreblanca, forns, tendes de ceràmica, prostíbuls, i tot tipus de negocis han sobreviscut a la Ribera de Cabanes gràcies a la N340; eixa N340 que també ha posat els pèls de punta per travessar quasi per dins aquests nuclis de població, i que hem demanat mesures; perquè facen afectiu el pont per no haver de tocar el vial per arribar a la platja de Torre la Sal, que hem demanat solucions perquè els xiquets que agarren diàriament l’autobús per anar a l’escola de Torreblanca no se la juguen, limitacions efectives de velocitat..., les dos cares de la moneda.
            Al prompte, quan es va parlar en aquell moment de fer una variant al seu pas pel terme municipal de Cabanes, que evitara l’actual traçat i la traslladava tocant l’AP7, gent entusiasmada per vore com sa casa se revaloritzaria, guanyaria en seguritat i tranquil·litat, i gent radicalment en contra al pensar com perillava el seu negoci, el seu lloc de treball o el del seu veí,  i com de nou, els seus horts anaven a patir una mossegada o desaparició com ja va passar amb l’autopista.
            Ara, la decisió “urgent” del subdelegat del Govern Espanyol de desviar tots els camions per la CV-10 , a l’altura de Torreblanca, per la carretera de l’aeroport-Torreblanca (Cv-13) i per la CV-10 fins a Nules, ja ha començat a notar-se en els negocis de la Ribera, i ja  ho notem qui gastem la CV-10; molts més camions, amb tot el que això comporta. Se podrà beneficiar algun restaurant o gasolinera del poble?... imagine que rebot també, però, el problema està damunt la taula.
Els empresaris aglutinats per la Plataforma de damnificats per la N-340, diuen que la solució seria alliberar l’AP7 i que cadascú circule per on vulga, també els acabaria perjudicant a la llarga, però sembla la més sensata, que el camioner, que manté tants negocis, puga entrar si vol, a dinar a un bar de carretera i no haver d’emprar directament la CV-13.
            El que cal, és prendre les decisions per consens, estudiant tots els pros i contres,  i no de rebot quan les estadístiques dels accidents ens tornen a bufetejar; recuperar les infraestructures que ja hem pagat massa vegades com l’AP7, evitar noves agressions sobre el territori que possiblement serà més cares que rescatar l’autopista ( l’excusa que seria massa cara recuperar l’autopista, mai la contrasten amb el que costaria fer una variant o duplicació de carrils de la N340 que venen com a solució), apostar pel transport de mercaderies en ferrocarril pel corredor mediterrani, acabar d’una la CV-10, i pensar en els negocis que ara viuen gràcies a la N340, pensant en si es poden reconvertir i ajudar-los a adaptar-se a la nova realitat. Cabanes ha recaptat molt gràcies a tots aquestes negocis que ara perillen, i cal estudiar amb molta calma què fer
            Com dic, solucions complicades i interessos contraposats, però almenys anem a proposar  això; que s’escolte a tots els afectats, i es busquen solucions que intenten satisfer a tots, o almenys, fer el mínim mal possible

Carles Mulet
Regidor d’Units pel Poble-Compromís a Cabanes