Pense que si la proposta llançada per la Subdelegació del Govern en
Castelló, de desviar de la N-340 els camions de més de 7.500 kilos per la CV-10
per evitar el tram Torreblanca-Nules, tot i ser un menut pas positiu pot
esdevindre un simple pegat que únicament trasllade la perillositat cap a
l’interior .
Llevar-li trànsit perillós a punts negres com Torreblanca, Ribera de
Cabanes, o les Alqueries, on travessa nuclis urbans, és positiu, però cal
recordar que estem parlant de que per desviar el trànsit cap a la CV-10,
s’haurà d’emprar la CV-13, vial de recent creació però on el seu disseny
deficient ocasiona també tot tipus d’ensurts, en especial de camions de gran
tonatge amb petits vehicles; passar d’una autovia (CV-10) a una via d’un únic
carril, amb un gran pendent, provoca massa sovint xocs i accidents.
La manca d’inversions i actuacions de
l’administació central provoca que ara tot siguen lamentacions i accidents, “
fa més d’una dècada es va posar damunt la taula un projecte per millorar tota la
N340 entre Castelló i el nord, i projectava actuacions, algunes d’elles
polèmiques, que anaven des de desdoblaments, variants, evitant el pas per dins
dels municipis, i una millora substancial de tot el traçat. D’aquell projecte,
mai es va tornar a saber. Al mateix temps, es va continuar prorrogant la concessió
de l’AP7, quan ja hauria pogut revertir des de fa anys a l’Estat i ser
completament gratuïta, i de nou, la continuïtat de la CV-10 fins a la Jana,
està paralitzada; si s’haguera fet la faena quan tocava, i s’haguera invertit
en les nostres comarques, no sols amb la millora de vials, que també comporten
un debat sobre la transformació del territori i la petjada del C02, sinó amb
altres mesures com la potenciació del corredor mediterrani com alternativa al
transport de mercaderies per camions, segurament, si la feana s’haguera fet
quan tocava, ara estaríem parlant d’altres mesures.
El tancament de la N-340” entre Torreblanca i
Nules, pot tindre efectes positius, però és sols un pegat, com ho han estat la gratuïtat
estival puntual de l’AP7 en l’àrea de Castelló, que s’ha produït alguns estius,
“ el que cal, és una solució definitiva, que no supose traslladar el problema
de lloc, i incrementar el risc en la Cv-13 o la cv-10, sinó una solució global
que comença per la millora dels ferrocarrils, repensar la CV-13, rescatar
l’AP7, reivindicar la finalització de la CV-10, entre altres mesures, però
mentre no hi haja pressupost ni intenció política, estarem amb operacions
cosmètiques, que encara que superficialment positives, no solucionen d’arrel el
problema, per això esperem, que eixa mesura vinga acompanyada també de mesures
per incrementar la seguretat en la CV-10 i CV-13
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada