Sense
comptar els diversos convenis de patrocinis i “esponsorització” esportiva,
Aerocas va gastar entre 2006 i 2012 un total de 22.865.885,63 euros (3.804.563.246 pessetes), en
concepte de publicitat de la infraestructura.
Després de
revisar els informes dels Comptes Generals de la Intervenció General de la
Generalitat, on no apareixen desglossades en detall les partides dels anys
2005, 2004 , 2003 o anteriors on Aerocas ja pot tindre despesa, la partida anomenada Publicitat, Propaganda i
Relacions Públiques suma quantitats milionàries.
Els anys de més abús van ser 2011 amb més de 5
milions gastats, els 7 en 2010 o els
6,79 en 2009, i ha recordat que aquesta despesa caldria incloure tota la
relacionada amb les patrocinis esportius, que per exemple en el cas del
Vila-real CF SAE, rondaria els 2 milions d’euros anuals, els 210.000 euros
anuals a Futbol Sala de Benicarló o diverses activitats esportives de tot tipus
no comptabilitzades com concepte de publicitat i propaganda ( per exemple en
2006 la partida Publicitat, Propagada i RRPP sols era de 2.540,00 euros, però
ja es va signar una contracte de patrocini amb el Villarreal CF SAD de 2.088.000.
Aquests diners, quasi 23
milions d’euros, i tots els dels patrocinis, s’han malgastat de manera indecent
, no tenia cap sentit en anys estar publicitant una infraestructura, que era
simplement això, una infraestructura sense ús, entendríem promocionar Castelló,
les comarques i els seus atractius, però promocionar d’aquesta manera una
infraestructura sense ús, és simplement en màrqueting, tirar els diners; si
pensem en ciutats o regions que invertisquen en promocionar-se, el que posen en
el mostrador serà el seu patrimoni cultural, arquitectònic,paisatgístic, gastronòmic...
el qeu siga, però no si s’arriba en tren, avió o bicicleta, a no ser que aquest
siga un atractiu en si mateix ( un tren cremallera que puja les muntanyes per
exemple), ací... no era el cas.
Està clar que tot es feia en base a la idea del malalt megalòman
que volia vendre’s com al gran gestor, i que l’aeroport puguera ser vist com el
paradigma de la seua gestió, i veiem com de cara a processos electorals, la
publicitat de l’aeroport peatonal es disparava. En societats avançades, fets
com aquests comportarien responsabilitats personals molt greus, ací... res de
res
2012
|
2011
|
2010
|
2009
|
2008
|
2007
|
2006
|
|
702,84
|
5.092.596,22
|
7.003.181,27
|
6.790.170,55
|
3.864.389,78
|
112.304,97
|
2.540,00
|
22865885,63
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada