dimecres, d’octubre 09, 2013

Aerocas va gastar 23 milions d’euros en 7 anys en publicitat, sense comptar els patrocinis esportius

Sense comptar els diversos convenis de patrocinis i “esponsorització” esportiva, Aerocas va gastar entre 2006 i 2012 un total de 22.865.885,63 euros (3.804.563.246 pessetes), en concepte de publicitat de la infraestructura.
 Després de revisar els informes dels Comptes Generals de la Intervenció General de la Generalitat, on no apareixen desglossades en detall les partides dels anys 2005, 2004 , 2003 o anteriors on Aerocas ja pot tindre despesa,  la partida anomenada Publicitat, Propaganda i Relacions Públiques suma quantitats milionàries.

     Els anys de més abús van ser 2011 amb més de 5 milions gastats, els 7 en 2010  o els 6,79 en 2009, i ha recordat que aquesta despesa caldria incloure tota la relacionada amb les patrocinis esportius, que per exemple en el cas del Vila-real CF SAE, rondaria els 2 milions d’euros anuals, els 210.000 euros anuals a Futbol Sala de Benicarló o diverses activitats esportives de tot tipus no comptabilitzades com concepte de publicitat i propaganda ( per exemple en 2006 la partida Publicitat, Propagada i RRPP sols era de 2.540,00 euros, però ja es va signar una contracte de patrocini amb el  Villarreal CF SAD  de 2.088.000.
            Aquests diners, quasi 23 milions d’euros, i tots els dels patrocinis, s’han malgastat de manera indecent , no tenia cap sentit en anys estar publicitant una infraestructura, que era simplement això, una infraestructura sense ús, entendríem promocionar Castelló, les comarques i els seus atractius, però promocionar d’aquesta manera una infraestructura sense ús, és simplement en màrqueting, tirar els diners; si pensem en ciutats o regions que invertisquen en promocionar-se, el que posen en el mostrador serà el seu patrimoni cultural, arquitectònic,paisatgístic, gastronòmic... el qeu siga, però no si s’arriba en tren, avió o bicicleta, a no ser que aquest siga un atractiu en si mateix ( un tren cremallera que puja les muntanyes per exemple), ací... no era el cas.
          Està clar que tot es feia en base a la idea del malalt megalòman que volia vendre’s com al gran gestor, i que l’aeroport puguera ser vist com el paradigma de la seua gestió, i veiem com de cara a processos electorals, la publicitat de l’aeroport peatonal es disparava. En societats avançades, fets com aquests comportarien responsabilitats personals molt greus, ací... res de res


2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006

702,84
5.092.596,22
7.003.181,27
6.790.170,55
3.864.389,78
112.304,97
2.540,00
22865885,63