dimecres, de juliol 13, 2011

Mulet considera que Moliner erra si torna a centrar l’estratègia turística de Castelló en el golf


El portaveu ecosocialista recorda que els camps de golf eren simplement l’excusa per fer grans urbanitzacions i no un fin en ells mateix.

El portaveu d’Iniciativa a les comarques de Castelló, Carles Mulet, ha afirmat que l’anunci fet pel nou president de la Diputació, Javier Moliner, de “desbloquejar” la tramitació de tots els camps de golf projectats a les comarques de Castelló, denota que les prioritats del nou president en matèria de turisme continuen en el mateix estrat anacrònic que les del seu predecessors.

Mulet ha recordat que els 13 o 16 camps de golf que s’han vingut anunciant, prometent, o tramitant en els darrers anys, que cap d’ells ha estat realitat, van sempre parells a grans PAIs, i operacions immobiliàries on el golf ha estat simplement una excusa o objecte d’ornamentació del formigó, i mai una opció finalista en ella mateixa. Per això, els “problemes” de tramitació que puga paralitzar com excusa el PP aquests camps en la Conselleria responsable, no es deu en cap cas al recinte del green, sinó a la urbanització que el du. “ Allò del “Castelló destino Golf” que ens volia vendre Carlos Fabra, ha estat impossible de complir-se durant la seua llarga gestió, i ara, quan el motor d’aquests s’ha parat, que eren les urbanitzacions, no tenen cap viabilitat econòmica, demanar reactivar l’aprovació dels camps de golf, és parlar per no callar”.

El portaveu d’Iniciativa afirma que pretendre tirar pel recte en aquests projectes, a més de ser irreal, no té viabilitat per ser rentable “ el turisme de golf, deixant a banda d’on podrem regar eixos 10, 12 0 14 nous camps, és un sector molt limitat i elitista, l’impacte econòmic del qual és també limitat, i per al qual no hi ha infraestructures bàsiques, ja siga un transport en condicions ( ni trens, ni avions), ni instal·lacions hoteleres, ni circuit que complement l’oferta turística”.

Per als ecosocialistes “ les comarques de Castelló ha d’apostar de veres pel turisme com un dels seus grans motors econòmics, però això no es pot fer com s’ha fet fins ara amb un plantejament desfasat que no aporta cap atractiu; sol i platja està bé, però és insuficient. Més quan s’està destruint i massificant el litoral. Per això, l’aposta estratègica de l’oferta turística de Castelló ha d’anar d’acord amb els nous temps; més qualitat, més potenciació dels trets propis i recursos arquitectònics, històrics, patrimonials, paisatgístics, i trencar la temporalitat”. En eixe sentit, una aposta “raonable” del golf com a un simple complement més, tindria el seu sentit, però no una monotemització com s’ha vingut apostant des de la Diputació”.