dimecres, de juliol 13, 2011

Mulet (Iniciativa) “parlar de l’AVE ha de fer-se recordant l’encariment de bitllets, eliminació d’oferta i impacte ambiental”

Recorda que anar a Madrid en tren és ara un 40% més car

El portaveu d’Iniciativa a les comarques de Castelló, Carles Mulet, ha criticat el debat buit al voltant de l’arribada de l’AVE a Castelló, que desempolsen la majoria dels partits per crear cortines de fum “ es presenta l’AVE com la panacea de la comunicació i la modernitat, per així no haver de parlar i assumir els incompliment en altres infraestructures, com ara les rodalies o la millora de molts vials, que són “calderilla” per a l’administració al voltant”.

Mulet ha recordat que gràcies a l’AVE i la seua prolongació fins Castelló en Alvia, és ara un 40% més car; però dels 4 trens diaris que es podien utilitzar es passa a la meitat. - Castelló-Madrid (abans ): Alaris 51’60 € (4 h 40 min – 4 h 48 min), anar i tornar 82’56 € 2 al dia Combinado mateix preu (5 h 12 min – 5 h 57 min) 2 al dia . Ara Castelló-Madrid Altaria 71’90 € (2 h 55 min – 3 h 02 min), anar i tornar 115’04 € 2 al dia

Segons el portaveu ecosocialista “ si quan vinga l’AVE fins a Castelló suposarà encarir encara més els bitllets fins València o Madrid, i reduir el seu nombre, no paga la pena, i d’això s’en guarden molt de parlar-ne. Igualment, del que passarà un cop aplegar a Castelló i voler connectar-lo fins Catalunya. Quant costarà un bitllet de Castelló fins Barcelona?, quins trens convencionals sobreviuran si en sobreviu cap?, per on serà el traçat de la nova via?, això, sembla, no els interessa el més mínim, ja que de nou prefereixen començar la casa per la teulada obnubilats per eixe miratge de modernitat que traslladat la realitat dóna més problemes als usuaris que no solucions

Des d’Iniciaitva s’ha recordat , el seu elevadíssim cost que no es podrà amortitzar mai, i el l seu funcionament i manteniment tampoc es cobrirà amb el preu dels bitllets. Serà sempre un transport deficitari. Per a cobrir sols les despeses de manteniment es necessitarien entre 4’5 i 9 milions de passatgers a l’any, quan l’AVE Madrid-València en el seu primer semestre sols ha tingut 960.000 passatgers. A més una inversió tan elevada no servirà per a transportar mercaderies que continuaran circulant per unes vies convencionals oblidades o aniran a agreujar el ja important col·lapse de les nostres carreteres, i potenciar l’AVE sempre comporta que el tren convencional, que és el que utilitza el 98 % dels usuaris: les rodalies, el metro i els Talgo, Alaris i Euromed es vagen eliminant poc a poc, per a deixar-nos sense tren.