Carles Mulet, ha denunciat avui que a escassos dos mesos d’haver-se
finalitzat la instal·lació de la polèmica estàtua de Ripollès a l’entrada de
l’aeroport, inspirada en Carlos Fabra, aquesta es troba completament rovellada
i molt mal estat de conservació.
La
part de l’estàtua marron, de ferro, mostra grans rierols d’òxid que embruten
tot la “cama i un braç” de l’escultura, afectant també a la part brillant . Cal
recordar que l’òxid es menja i afebleix el ferro, i que al nivell que està ocurrint
açò; abans d’haver replegat cap pluja, sols en època estival on la humitat és
molt inferior, pot ocasionar que en pocs mesos, gràcies a l’acció del vent, de
les boires i del sol, el monument que ha costat diuen 300.000 euros de diners
públics, queda literalment per a vendre’l com ferralla.
Precisament, la Diputada autonòmica de Compromís, Mònica Oltra,
traslladava a principis d’agost una pregunta escrita al Consell, per via
parlamentària perquè s’informara si té cap garantia
de perdurabilitat aquesta obra pagada amb diners públics, i si hi ha cap partida per al seu manteniment i
conservació. De l’estat de conversació
d’aquesta, poques setmanes després de la seua culminació, deixen vore que
aquesta necessitarà d’actuacions per
mantenir-se i de manera urgent.
Per a
Mulet, el deplorable estat que ja mostra l’escultura, demostra que els 300.000
euros del cost, segurament no es van invertir en adquirir el material idoni i
apropiat per tindre aquest escultura a l’aire lliure “ per això volem ara explicació,
de tot el procés, de com es va triar les característiques d’una estàtua que ha
d’estar a l’aire lliure, més enllà del fet que siga un evident cas de
malgastament de diners públics”
Per
al portaveu ecosocialista “ estem davant d’una mostra més del despropòsit que
és tot el que envolta a l’aeroport”
Ampliació
sobre el cas de l’estàtua rovellada de Ripollés.
18 de setembre de 2012 l’Escultor
Juan Ripollés ha respost avui a la denúncia feta ahir sobre l’estat de
conservació de l’estàtua que presideix l’entrada de l’aeroport, justificant que
ha emprat “ acer corten” per fer aquesta escultura.
Aquest
material, és el que crea immediatament partícules d’òxid, com les que es poden
vore, i no sembla precisament el més apropiat, ja que en poc temps, i amb les
primeres pluges, acabarà tacant completament l’escultura, les pedres del sòl i
tots els voltants. És ben habitual que aquest tipus de material necessite un
tractament de neteja dels voltants, i ahí continua el nostre interrogant sobre
qui es farà càrrec d’aquest mantiment, o si es pensa deixar aquesta en aquest
deplorable estat.
L’acer
corten no està exent de corrosió, i menys en una zona de gran boira, com ja vam
denunciar en el moment de les al·legacions presentades a la seua ubicació, i
els tècnics reconeixen que en casos adversos és igualment necessari aplicar un
tractament específic, que tampoc sabre qui es farà càrrec.
Per vore les fotos:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada