dijous, de maig 05, 2011

Compromís demana un mapa de prioritats viàries per revitalitzar l’interior de Castelló El candidat autonòmic de Compromís i portaveu d’Iniciativa a l




Compromís demana un mapa de prioritats viàries per revitalitzar l’interior de Castelló

El candidat autonòmic de Compromís i portaveu d’Iniciativa a les comarques de Castelló , Carles Mulet, ha reivindicat avui d’elaborar un pla real sobre la situació i urgència dels vials de l’interior de les comarques de Castelló, que depenen de la Diputació o de la Generalitat, i adquirir compromisos seriosos per anar millorant la xarxa viària, donat que és de vital importància per la pròpia subsistència de molts municipis i de la seua castigada econòmica local.

Segons Mulet “ la “bacarrota” de la Generalitat no pot ser tampoc excusa per a que durant la propera legislatura tampoc es duguen a terme actuacions de millora de carreteres imprescindibles, ja que si no han complit quan la caixa estava plena, ara que l’han buidada de manera indecent, tindre unes infraestructures en condicions és vital per intentar eixir del forat en el qual ens han clavat.

El candidat ecosocialista ha posat com exemple la Cv-170 fins a Vistabella, que du anys paralitzat tot i quedar sols tres quilòmetres i ser la única via d’entrada i eixida del poble de Vistabella, però també per al Santuari de Sant Joan, i al Parc Natural del Penyagolosa.

Mulet ha posat com exemple de l’abandonament del Consell de Camps i de la Diputació de Fabra a les comarques de l’interior, el no tindre encara en condicions que pertoca el Camí la Canà que esdevé la columna vertebral en la comunicació de la comarca dels Ports, o tantíssims vials de connexió entre municipis, escenificats aquests incompliments amb la lentitud exasperant de la CV-10, que fa anys hauria d’estar acabada fins la Jana, o la promesa millora de la Cv-15, promesa que va vindre junt a la imposició de la presó d’Albocàsser.

El candidat de Compromís ha remarcat que cada comarca pot posar exemples igual de cridaners “ fins i tot projectes polèmics i suposadament emblemàtics com el Vial Cabanes-Orpesa, du anys paralitzat, en aquest cas podríem dir per fortuna en quan al traçat proposat, però el problema és que tampoc han buscat alternatives com la que veníem defensant d’un traçat nord. Durant anys ha presentat plans d’infraestructures, que ja hem vist ha estat per no complir-los”

Castelló a 5 de maig de 2011. Gabinet de Premsa de Compromís