dimecres, de febrer 27, 2008

Iniciativa reclama dur els ferrocarrils a l’àrea industrial de Castelló (Onda, l’Alcora...) i a la Vall d’Uixó.

Mulet defensa els ferrocarrils de rodalies front a l’elitisme de l’AVE.

El candidat al Senat per la coalició Bloc-Iniciativa-Verds, Carles Mulet, ha defès avui, el que traspàs de les rodalies de Renfe a la Generalitat, hauria de servir per un replantejament global del ferrocarrils a les comarques de Castelló, com el principal aliat per la lluita contra el canvi climàtic “ el ferrocarril és el transport més net, sostenible,ajuda a disminuir notablement les emissions de CO2 a l’atmosfera, soluciona els problemes de la saturació viària, i redueix els accidents de tràfic”.

Mulet ha lamentat que tant PP com PSOE hagen apostat per un abandonament de les xarxes de rodalies i regionals, dilapidant tots els recursos en l’AVE, que s’ha convertit en una infraestructura propagandística i d’instrumentalització i confrontació partidista. “ Mentre s’omplin la boca acusant-se qui ha fet menys per l’AVE, tant PP com PSOE ens han negat fins la sacietat qualsevol possibilitat d’ampliar les rodalies a les nostres comarques, i treballadors d’Onda, L’Alcora, la Vall d’Uixó, Vinaròs, Benicarló..o Benicàssim, per posar un exemple, han de dependir del transport privat, a l’igual que els estudiants d’aquests municipis”.

En eixe sentit, el candidat ecosocialista, ha afirmat que l’anunciat traspàs, ha de servir, per a que entre totes les administració d’acorde un pla inversor per dotar de ferrocarrils, a més del reividicat tren de rodalies de Vinaròs a Castelló, també una connexió metropolitana per ferrocarril, tant per a passatgers com per a mercaderies, de totes les ciutats i àrees industrials de la Plana-Alcalatén “ no te sentit que pobles com l’Alcora, Moró, Onda o la Vall d’Uixó no tinguen trens, tant per als treballadors, estudiats, com per les mercaderies per donar-los eixida directa pel Port del Grau; amb aquesta actuació, es milloraria la qualitat de vida de veïns i treballadors, es descongestionarien les impossibles carreteres d’aquestes àrees, i donarien un impuls molt important al transport de mercaderies”.

El candidat ecosocialista ha remarcat que aquesta solució no suposaria cap inversió excessiva més del que a hores d’ara comporten les ampliacions viàries o noves actuacions que van quartejant encara més el territori de les nostres comarques.