Mulet explica com la proposta de nou vial que contempla el PGOU de Cabanes ara a exposició pública, mostra la invasió del vial a zona protegida. Des que finalitzaren les obres del polèmic vial Cabanes-Marina d’OR en el punt quilomètric número 7, deixant els següents conflictius quilòmetres en suspens, la Conselleria de Medi Ambient ha vingut guardant sepulcral silenci sobre la continuïtat d’aquest, fins a fer-lo desaparèixer dels pressupostos autonòmics. Per tant, ni es preveu a curt termini poder continuar-lo.
No obstant aixó, en el Pla General d’Ordenació Urbana del municipi de Cabanes, ara a exposició pública, en els seus mapes s’observa quina és la previsió de la Conselleria en cas de continuar aquest vial ( en el que són els plànols de classificació 8per exemple el plànol 01.06), http://www.cabanes.es/files/01_01a01_07PGOUClasifPG_Ord_01_06(1).pdf ), en ells s’observa com, la transcripció que ha fet l’ajuntament de la proposta de Conselleria, afecta de nou a la zona del Desert de les Palmes, fet que ja va ocasionar el seu dia la paralització d’aquest vial.
Es dóna la circumstància que aquest traçat és nou, donat que contempla noves actuacions com la finalització del vial al Coll de Cabanes ( límit entre els termes municipals de Cabanes i Pobla Tornesa, opció no prevista en el projecte originari), per tant, s’ha estat treballant en les previsions de la Conselleria.
Per al regidor d’Iniciativa, en Cabanes, Carles Mulet, “ no entenem a què juga la Conselleria, si pretén que amb aquests errors, que ja saps que són inviables, buscar-se una justificació per no fer mai un vial entre Cabanes i el litoral. Sap perfectament que tindria molts problemes de continuar per les Valls de Miravet, i amb aquesta planificació, igual està buscant de totes totes, alguna excusa per oblidar-se per sempre més del vial. Ja tenen el que volien; un vial que esdevinguera la columna vertebral de totes les actuacions urbanístiques de Marina d’OR; el vial actual uneix la platja (Marina d’OR), fins que s’acaba el PAI Marina d’OR Golf (Mundo Ilusión), i la pretesa connexió amb l’aeroport ja la tenen coberta amb la nova via ràpida entre Torreblanca i Vilanova, per tan, ja es poden oblidar de Cabanes i les seues necessitats”.
Segons Mulet, “ el PP autonòmic i municipal ha estat enganyant a la població, no els interessava dotar d’infraestructures al poble de Cabanes, només fer-les per als interessos dels seus amics. Nosaltres continuem defensant que la única opció viable, la qual reclamem, és l’opció Nord de la carretera, bé siga aprofitant el que hi ha fet fins enllaçar-lo amb una eixida Nord fins Cabanes, o bé, recuperant i ampliant l’actual carretera Cabanes-Ribera. El PP, veiem, està buscant la manera de poder justificar-se per sempre més, i no fer cap vial, si no, no entenem a què juga amb aquest nou projecte que torna a invadir el Desert”
MAPA: Es veu clarament com el projectat vial des de Marina d’Or fins a la CV-10 ( límit terme municipal Cabanes-La Pobla), invadeix, de nou, part del Paratge Natural del Desert de les Palmes ( zona en verd més clar). L’actual camí Cabanes-Orpesa ( camí de la Fusta), és el que marca el límit del Paratge, i en aquest mapa, es veu com clarament aquest es veu afectat.)
Iniciativa ja ha traslladat, per mitjà de la diputada autonòmica, Mireia Mollà, l’assumpte a les Corts Valencianes, on ha preguntat a Conseller de Medi Ambient, que responga per escrit si Correspon aquest mapa on el vial Cabanes-Orpesa invadeix el Desert de les Palmes, a les pretensions de la Conselleria, o esdevé un error de l’ajuntament de Cabanes, quin traçat preveu la Conselleria per al vial de la CV-10 a Marina d’Or, paralitzat ara, en quin estat de tramitació es troba en l’actualitat aquest vial, i quins impediments mediambientals s’està trobant la Conselleria?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada