Mulet afirma que tot i estar previst la plataforma de l’AVE passe junt al casc urbà, no estiga ni reflectit al PGOU ara en tramitació
En Maig de 2009, el Conseller d’Infraestructures, Mario Flores, en una compareixença pública, reivindicava la necessitat de crear al terme municipal de Cabanes, junt a la CV-10 , d’una estació de l’AVE, per a donar servei a l’aeroport. Aquella idea semblava com a mínim estrafolària, ja que costa entendre un AVE que comence en Castelló i als pocs minuts torne a parar per a replegar als potencials usuaris de l’aeroport . ¿ No deien que l’AVE era l’alternativa a l’avió?, aleshores com ha de fer ús la mateixa persona d’aquests dos serveis?.
Aquell anunci, havia de ser, segons el regidor d’Iniciativa a cabanes, Carles Mulet, important per posar en atenció a l’ajuntament de Cabanes; ja que es tornava a posar damunt la data el veritable problema de l’AVE al seu pas per Cabanes, problema que no era especialment l’estació, sinó les pròpies vies.
El grup municipal d’Iniciativa ja va advertir en les al·legacions presentades al nou PGOU, que aquest document no tenia cap previsió ni s’ha valorat en cap moment la proposta del Consell de la Generalitat de traçar la línia fèrria de l’AVE entre Castelló i Tarragona per les planes interiors de les comarques de Castelló, on en el pas pel Pla, semblava el únic traçat possible. Per tant, l’impacte que es produiria seria enorme tant pel territori com per les previsions de futur del poble. Caldria tindre en compte aquest punt, i prendre ja les mesures oportunes per poder fer hi front. En les respostes a les al·legacions, ni es menciona el pas de l’AVE, ni molt menys l’estació demanada pel Consell”
Lluny d’això, el PP va presentar una moció en el ple de la setmana passada, moció enviada des de Castelló, que reivindicava l’AVE Castelló-Tarragona, i demanava una estació a l’aeroport. A l’hora de debatre la moció, des del PP ni es va respondre a les preguntes sobre la previsió i els efectes que anava a causar aquestes vies just per davant de casc urbà. Els mapes que mou el Consell i el Govern Central dibuixen precisament les vies de l’AVE junt a la CV-10 , que talla el creixement del poble cap a ponent i especialment el tram entre que ve des la Pobla Tornesa té serioses dificultats de traçat. El PP, ni tant sol es va dignar a respondre que ignoraven absolutament tot”
Mulet ha recordat que el litoral de Castelló, tant estret i limitat, ja no pot suportar una nova infraestructura, després de línia fèrria actual, la N-340 o l’AP-7, i les vall intermitges (Pla de l’Arc, Coves de Vinromà, Sant Mateu...) després de l’ampliació de la CV-10 , tampoc van sobrats de sòl per on deixar passar aquesta ampla infraestructura. El tram entre Castelló i Cabanes és realment problemàtic, donat que no hi ha espai físic per on fer passar aquesta plataforma, i ni es pot afectar alegrement al territori; a l’estar afectant directament al Paratge Natural del Desert de les Palmes, proposar desenes de metres de túnels per a l’AVE, suposarà un cost astronòmic que imaginem endarrerirà en molt poden començar aquestes actuacions.
Per al regidor ecosocialista, és realment preocupant que la principal afecció d’una infraestructura al terme municipal i directament al casc urbà, no estiga prevista en el PGOU que ha de marcar el futur del poble a curt i mig termini, infraestructures ara dissenyades poden quedar immediatament obsoletes en el cas que l’AVE aplegue a Castelló i comencen les obres de continuació per a Tarragona. Ací de nou el PP actua irresponsablement, presenta mocions que ni s’han mirat i no són capaç de defensar-les”
Castelló, a 5 de juliol de 2010 .
Gabinet de Premsa d´Iniciativa del Poble Valencià
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada