dissabte, de març 01, 2008

Iniciativa proposa la revisió i reconsideració dels projectes no executats de l´AVE, en especial a Castelló.


Mulet afirma PP i PSOE empren aquesta infraesctura de manera ireesponsable, i obliden la resta de la xarxa ferroviària.

El candidat al Senat per la coalició Bloc-Iniciativa-Verds per la circumscripció de Castelló, Carles Mulet, ha informat aquest matí, que en el programa electoral que es presenta, queda clar que s´opta per la revisió dels projectes encara no executats d´AVE i consideració alternativa de la modernització i millora de la velocitat alta en la xarxa ferroviària existent " la nostra postura és clara, estem per la Velocitat Alta i no per la Alta Velocitat, que no és qüestió de semàntica, sinó d´estudiar detingudament les opcions que dóna la reconversió i condicionament de les xarxes ferroviàries actuals, per permetre un ample europeu, i incrementar la velocitat, no som qui defensen l´AVE".

Segons Mulet " per contra, PP i PSOE han oblidat aquesta possibilitat, i han entrat a totemitzar l´AVE com a única opció,sense entrar a parar que per demanar la connexió amb Europa, amb un ample estàndard i trens d´alta velocitat estaríem al mateix nivell, i que l´impacte econòmic i ambiental seria pràcticament nul, cosa que no es pot dir de l´AVE".

El candidat ecosocialista ha recordat que la creació d´una nova plataforma ferroviària per a l´AVE tindria un impacte grandíssim en les comarques de Castelló " de Castelló a Vinaròs, costa vore per on pot discurrir aquest AVE, la proposta del Consell, de dur-lo a les planes interiors, tindria un cost enorme, i una destroça territorial enorme, mentre que per l´actual corredor mediterrani és totalment impossible per la pròpia limitació geogràfica, per contra, reconvertir les actuals vies, per a la Velocitat Alta, no suposaria cap impacte, i no limitaria en quasi res la rapidesa de connexió de Castelló amb Catalunya i Europa"

El portaveu d´Iniciativa ha exposat que la coalició proposa la paralització i revisió del vigent pla d´infrastructures viaries (PEIT) per redefinir-lo amb paràmetres sostenibles i de prioritat als transports públics més eficients i menys contaminants, i un major impuls del ferrocarril, molt especialment de les xarxes de rodalies ( Castelló a Vinaròs, i la proposta de dur ferrocarrils a les zones industrials).

La revisió dels projectes encara no executats d´AVE, entre ells els que afecten a les comarques de Castelló, i la consideració alternativa de la modernització i millora de la velocitat alta en la xarxa ferroviària existent. La potenciació de la línia València-Sagunt-Palància-Terol com alternativa al saturat corredor mediterrani. El soterrament de les línies de ferrocarril allà on produïsquen un efecte de barrera, la descentralizació de la gestió dels trens de rodalies, perquè passe a càrrec de l´administració valenciana, i potenciar el tràfic de mercaderies per ferrocarril, gravant l´ús de la carretera.