diumenge, d’abril 17, 2011

Compromís demana un nou model turístic per rellançar Castelló com destí.



Mulet afirma que el PP ha basat l’oferta en infraestructures inexistents, i en una imatge caduca

El candidat autonòmica de Compromís i membre d’Iniciativa, Carles Mulet, ha defensat avui la necessitat d’una nova aposta del turisme com sector estratègic de les comarques de Castelló, superant el model del PP-PSOE i anant cap a un model inovador.

Segons Mulet “ el turisme s’ha estancant a Castelló, perquè PP i PSOE han fet una aposta exclusiva pel formigó, per urbanitzar quants més metres millors, degradant i fent malbé l’atractiu paisatgístic i ambiental, i l’aposta per la imatge s’ha centrat en gran infraestructures virtuals com l’aeroport, els parcs temàtics o els promesos camps de golf, que continuen sent una virtualitat, tenint com a resultat una oferta irreal, i poc atractiva; on el número de visites no augmenta, on no s’ha creat en dècades places hoteleres ni circuits complementaris al sol i platja”.

Per a Iniciativa, “ cal vendre Castelló com un tot, i no es vend amb la imatge casposa i irreals, dels anys 60, que des de la Diputació i molts ajuntaments es fomenta, per això cal invertir des de l’administració pública no en dessaladores, infraestructures inservibles com aeroport sense avions, sinó en potenciar els espais naturals, preservar els paisatges, incentivar les places hoteleres i de turisme rural, millorar les comunicacions entre l’interior i la costa, recuperar i posar en valor, i establir horaris de visita i catalogar el patrimoni arquitectònic, l’arquitectura de la pedra en sec, els indrets d’atractiu, establir rutes per fer visites en un o varis dies per les comarques de Castelló, potnciar els espais museistics permanents com temporals, crear paquets turístics amb altres províncies limitrofs, en definitiva, fer tot allò que no s’ha fet, que és tindre una visió de futur de Castelló com destí turístic”.

Per als ecosocialistes, un dels handicaps és tencar la temporalitat concentrada en juliol i agost i en la platja “ si estem dient que tenim un potencial infinit, és perquè estem pensant molt més que en les platges, i això és parlar de tot l’interior, i és precisament eixe interior el que pot trencar la temporalitat, el turisme de congresos ja hem vist és limitat i anecdòtic, però hi ha una capacitat per desenvolupar en quant a gastronomia, etnologia, monumentàs, recorreguts històrics, que poden, si hi ha una programació i implicació, pot ser el revulsiu que a hores d’ara es necessita,