El portaveu d’Iniciativa del Poble Valencià a les comarques de Castelló, Carles Mulet, ha afirmat avui que es veu en bons ulls els estudis del Ministeri de Foment per duplicar la plataforma ferroviària entre Castelló i Tarragona, per adaptar-la a l’ample europeu i la volocitat alta, comptant amb via per passatges i altra per mercaderies”.
Segons Mulet “ si realment es puguera aconseguir aquesta opció, en primer lloc, desapareixeria el gastat argument de la saturació del corredor per no dotar de rodalies al nord de Castelló, hi hauria via de sobra, i en condicions. Igualment, seria un impuls grandíssim al transport de mercaderies, i de viatgers, on la modernització de la via, fins aplegar a la velocitat alta, faria que, per exemple, la conexió amb Barcelona, en velocitat alta (VA) , estiguera a només pocs minuts de diferència de si s’optara per l’alta velocitat (AVE), sent molt més econòmic el bitllet, i sense suposar la destroça ambiental que seria fer una plataforma exclusiva per a l’AVE que en el cas proposat pel Consell, faria malbé totes les planes centrals de les nostres comarques, creant noves barreres i nous impactes que perjudicarien més que ajudarien a la nostra economia”.
El portaveu ecosocialista ha defés igualment la potencialització del ferrocarrils València-Alt Palància-Aragó com alternativa al corredor mediterrani en la connexió europea “ es pot fer compatible les dues opcions, al segona ajudaria a potenciar l’economia de l’Alt Palància, i descongestionaria les comarques litorals en el que són els trajectes de passada”.
Mulet ha recordat que mentre les actuacions per a l’AVE suposen milers de milions d’euros, on la plataforma exclusiva no pot ser aprofitada ni per a menuts i mitjans trajectes, ni per mercaderies, la inversió en l’actual corredor mediterrani, és invertir en un ferrocarril sostenible i raonable “ malauradament, la política es fa massa sovint pensant en tòtems i grans titulars, i no en solucionar problemes concrets”
El portaveu ecosocialista ha defés igualment la potencialització del ferrocarrils València-Alt Palància-Aragó com alternativa al corredor mediterrani en la connexió europea “ es pot fer compatible les dues opcions, al segona ajudaria a potenciar l’economia de l’Alt Palància, i descongestionaria les comarques litorals en el que són els trajectes de passada”.
Mulet ha recordat que mentre les actuacions per a l’AVE suposen milers de milions d’euros, on la plataforma exclusiva no pot ser aprofitada ni per a menuts i mitjans trajectes, ni per mercaderies, la inversió en l’actual corredor mediterrani, és invertir en un ferrocarril sostenible i raonable “ malauradament, la política es fa massa sovint pensant en tòtems i grans titulars, i no en solucionar problemes concrets”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada