Mulet afirma que allò importantn no és només la titularitat de la xarxa, sinó també la millora i ampliació del servei.
El portaveu d´Iniciativa a les comarques de Castelló, Carles Mulet, ha demanat avui al Consell de la Generalitat que segueixca el pas de la Generalitat Catalana, que dimarts signava amb l´Estat el traspàs de Rodalies i anunciava que es començaran a negociar el de Regionals al gener
La Generalitat Catalana assumirà l'1 de gener del 2010 les competències de la gestió i la planificació del servei de Rodalies i l'establiment dels preus dels serveis.
Amb l'acord, la Generalitat Catalana es farà càrrec de la gestió del servei, decidirà la freqüència de pas, els horaris i les tarifes, així com també els nivells objectius de qualitat i inspeccionarà el servei. Les competències sobre la infraestructura ferroviària seguirà, però, en mans de l'Estat, que s'ha compromès a impulsar una 'important millora' del servei de Rodalies el 2010. L'acord contempla que l'Estat assumirà anualment la totalitat del dèficit que pel 2010 es calcula que serà de 117 milions d'euros. L'acord també contempla que l'estat cedirà el 2011 50 milions a la generalitat per millorar el servei de Rodalies. Aquest dimarts també s'han validat dos convenis de coordinació, un entre la Generalitat i
Per a Iniciativa " fins ara el Consell només ha fet declaracions reclamant aquest acord, però no ha pogut mostrar cap avanç, fet que demostra la seua incapacitat a l´hora d´assumir comptències com fan altres governs atuonòmics
Per a Iniciativa, allò importnat no és només la transferència de les Rodalies, on fins ara el discrus del PP valencià ha estat només preocupar-se de qui ostenta la titularitat, i sense plantejar cap millora del servei, ampliació les prestacions o dels trajectes, fet que dóna molt mala espina. En eixe sentit, es veu positiva la transferència, sempre que això no supose un pas per a la privatització d´aquesta.
Per a Mulet, " el traspàs ha de vindre acompanyat d´un compromís, per part del PP valencià, de desenvolupar la línia de rodalies fins Vinaròs. Per tant, si a nivell autonòmic no hi ha cap tipus d´interés en aquest sentit, caldria que des del Govern Central es condiciona el traspàs a aquesta millora i ampliació"
Per als ecosocialistes, "el Consell no és garant de millorar el servei, cal recordar que Castelló és la única demarcació provincial que no té Ferrocarrils de la Generalitat , que sí és competència directa seua. Que és la demarcació que tampoc compta amb Tramvia, i que fins i tot el polèmic TVRCas, troleibús, corre l´amenaça anunciada des de fa temps, de la seua privatització. Per tant, la pressa en demanar aquesta transferència, a banda que puga ser justa, no comporta per ella mateixa cap millora per a les comarques de Castelló, on, al contrari, pot córrer el risc de ser privatitzada, i ja sabem que un servei privat, només es fa funcionar per obtindre un lucre, i no per donar un servei. Per tant, línies com les de Sagunt-Caudiel, podrien sofrir encara més retallades si s´estima que no són econòmicament tant rentables com per exemple de les Castelló-València
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada